dinsdag 29 december 2015

IN MEMORIAM GERARD VAN ROON


Beste schaakvrienden,

Als je iemand zo lang hebt gekend, is zo'n onverwacht overlijdensbericht, een triest moment.
Want hoe lang hebben Gerard en ik niet tegen elkaar gespeeld, jaaaren, jaren.
Onze sterkte was precies eender.
Hij kon stevig verdedigen, winnen was zeldzaam. Ik vermoed dat de partijen die wij tegen elkaar speelden voor 95 % in remise eindigden.
Heel sterk, dat de allerlaatste partij die ik speelde dit jaar tegen hem was op het jaarfeest in april jl.
Nadien heb ik nooit meer geschaakt en logisch ,ook die wedstrijd werd remise.
Gerard was een prettig rustig lid, en trouw... want op de clubavonden in de Boerderij, Gerard was er altijd.
Sterke schakers zijn van belang voor de schaakvereniging, maar leden die er altijd zijn brengen gezelligheid en sfeer op de club.
Ik herinner me dat Gerard na zijn partij  altijd een Franse cognac dronk , nippend aan zijn glas maakte rondjes door de Boerderij.
Dat zijn herinneringen, die ik nooit zal vergeten, die blijven.
Gerard, fijn dat ik je zo lang heb gekend, dank.
Met Johan zeg ik oprecht, "dat hij moge rusten in vrede"

Martien Buckers.

Beste schaakcollega’s,
 We weten dat ons bestaan eindig is, maar dit overvalt me toch. Gerard was een sportieve speler die sterk uit de hoek kon komen. Al stond hij soms een of meerdere pionnetjes voor, dan kon hij onverwachts remise aanbieden, wat best wel eens goed uitkwam als ik mijn dag niet had. Hij zei me wel eens dat hij mijn stukjes in het clubblad het eerste las i.p.v. de in zijn ogen ingewikkelde diagrammen en analyses. Hij voegde daar dan aan toe: “overigens met alle respect voor diegenen die zo’n clubblad moeten samenstellen”, kortom een ontwikkeld -en prettig mens.
Dat hij mag rusten in vrede.

Johan Knijff


Geen opmerkingen:

Een reactie posten