zondag 25 december 2022

KNSB Shah Mata 1 - Fianchetto 1 2-6


 Op zaterdag 17 december speelde het eerste KNSB-team zijn 5e wedstrijd van het seizoen.

Aangezien er van de eerste 4 wedstrijden maar 1 gewonnen werd, waren wij erop gebrand om tegen Shah Mata, dat ook nog niet zo lekker scoort in klasse 4F, een resultaat te halen.


Dus togen wij op een koude en gladde zaterdag naar De Nieuwe Nachtegaal in Rotterdam Zuid.
Aldaar aangekomen en binnengelaten was niet helemaal duidelijk waar we nu precies moesten spelen.

Ik herinnerde me van een eerder bezoek dat we de trap op moesten, maar er werd geopperd dat we waarschijnlijk bij Tante Sjaar moesten zijn.

Daar dus maar heen gelopen, maarrrr... dicht.

Weer terug in de Nieuwe Nachtegaal bleken we inderdaad de trap op te moeten.

De wedstrijd zelf verliep gelukkig veel soepeler dan gedacht.

Ben was uiteraard als eerste klaar en bleek gelukkig weer de oude.. remise. Ook Guido sleepte een remise uit het vuur.

John won in een eindspel waarvan hij na afloop in de auto vertelde dat het een klassiek eindspel was. Fischer-Nimzowitsch als ik me goed herinner, of John moet me maar corrigeren.

Martin speelde tegen oud clubgenoot David van der Mast. Nadat hij een wat gedrongen stelling wist op te lossen won Martin een pion. Maar, ongelijke lopers dus waarschijnlijk remise. David verspeelde echter na 4 uur spelen onnodig nog een pion waarna Martin won.

Kees speelde weer goed en won. Cenk nam het op tegen een sterke tegenstander, die na een fout opeens in een verloren positie kwam. Winst voor Cenk.

Invaller Bart Voogt won vrij eenvoudig.

 

Ik zorgde er zelf voor dat Shah Mata toch een "eretreffer" kon maken.

Lange tijd had ik wel een mooie stelling maar na enkele uren spelen en met een opkruipende klok wist ik die om te buigen in een verloren eindspel.

Dat eindspel won mijn tegenstander overigens fraai.

 Met een 2-6 overwinning gingen wij tevreden de kou weer in. Hiermee zijn we inmiddels ook zo goed als zeker van lijfsbehoud in de vierde klasse en kunnen we voorzichtig wat omhoogkijken op de ranglijst.

 RenĂ© Mersch

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten