woensdag 23 november 2022

RSB-Beker: Fianchetto wint van Pascal

 Fianchetto bekert verder

Gisteravond speelden we in Papendrecht tegen PASCAL voor de RSB Beker (ronde 2).

Voor ons de 1e wedstrijd, terwijl PASCAL Moerkapelle al had uitgeschakeld in de 1e ronde.

Als eerste was Hans (zwart) klaar, die in eindspel met torens en lopers een meerderheid op de damevleugel wist te verzilveren, naar eigen zeggen na een paar missers van de tegenstander.

Daarna scoorde Guido een vol punt met wit, die een Stonewall-achtige structuur (zwarte pionnen op d5,

e6 en f5) vakkundig opblies met een goed getimed e4. Het leverde eerst 1 en later 2 pionnen meer op,

genoeg voor winst.

De 3-0 kwam op naam van Kees. Hij had het initiatief met zwart en kwam met zijn paard op d3 binnenvallen. Wit kon materiaalverlies niet voorkomen en zo stond het dus 3-0 na zo’n kleine 3 uur spelen.

Ik was als laatste klaar. In de opening had ik beter op aanval kunnen spelen, want wat ik deed, was goed voor een slechts iets betere stelling voor mij met het loperpaar tegen paard/loper. In de slotfase maakte mijn tegenstander dan toch nog een fout en was de 4-0 een feit.

Met deze overwinning komen we in de kwartfinale tegen de winnaar van 3-Torens – Shah Mata.

De kwartfinale vindt in februari/maart 2023 plaats. Klik op onderstaande Link voor de uitslagen

rsb.netstand.nl/pairings/view/715 

Mvg,

Michiel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten